Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στα επιστημονικό περιοδικό PLoS One,
τα σκυλιά μαθαίνουν να συσχετίζουν λέξεις και έννοιες με εντελώς διαφορετικό
τρόπο από ότι τα συσχετίζει ένα άνθρωπος. Υπεύθυνος της έρευνας ήταν ο Emile van
der Zee από το Πανεπιστήμιο του Λίνκολν στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Προηγούμενες μελέτες είχαν δείξει ότι οι άνθρωποι μεταξύ των ηλικιών από δύο έως
τρία μαθαίνουν να συνδέουν τις λέξεις με τα σχήματα των αντικειμένων και όχι με
το μέγεθος ή την υφή τους. Έτσι τα μικρά παιδιά μαθαίνοντας τη λέξη μπαλλα μετά
συνδέουν όλα τα στρογγυλά αντικείμενα με τη λέξη αυτή (ανεξαρτήτου μεγέθους ή
υφής).
Όσον αφορά τους σκύλους, παλιότερες έρευνες ανέφεραν ότι συνδέουν τις λέξεις με
κάποια συγκεκριμένη κατηγορία ή δραστηριότητα όπως για παράδειγμα με τη λέξη
παιχνίδι.
Σε αυτή τη νέα μελέτη, οι επιστήμονες με τη βοήθεια του Gable, ενός πεντάχρονου
Border Collie βρήκαν ότι μετά από μια σύντομη περίοδο εκπαίδευσης, ο σκύλος
κατάφερε να συνδέσει το όνομα ενός αντικειμένου με το μέγεθος του με αποτέλεσμα
να μπορεί να εντοπίζει στη συνέχεια και άλλα αντικείμενα παρόμοιου μεγέθους στα
οποία είχε δοθεί το ίδιο όνομα.
Ακολούθησε παρόμοιο πείραμα και ο σκύλος κατάφερε να συνδυάσει ένα όνομα ενός
αντικειμένου με την υφή του αλλά σε αυτή την περίπτωση ο σκύλος δεν μπορούσε να
συνδυάσει ταυτόχρονα σχήμα και υφή αντικειμένου.
Το πόρισμα των επιστημόνων είναι πως οι σκύλοι χρησιμοποιούν διαφορετική τεχνική
απομνημόνευσης, κατανόησης, αντίληψης των αντικειμένων αλλά και εννοιών γεγονός
που το αποδίδουν στην διαφορετική εξελικτική ιστορία των δύο ειδών.
Επομένως την επόμενη φορά που θα δώσετε την εντολή στο σκύλο σας να σας φέρει
την μπάλα να ξέρετε ότι για το σκύλο σας μπορεί να σημαίνει πολλά παραπάνω.
Δείτε εδώ την εργασία: Word Generalization by a Dog (Canis familiaris): Is Shape
Important?
Πηγή: diagnovet
τα σκυλιά μαθαίνουν να συσχετίζουν λέξεις και έννοιες με εντελώς διαφορετικό
τρόπο από ότι τα συσχετίζει ένα άνθρωπος. Υπεύθυνος της έρευνας ήταν ο Emile van
der Zee από το Πανεπιστήμιο του Λίνκολν στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Προηγούμενες μελέτες είχαν δείξει ότι οι άνθρωποι μεταξύ των ηλικιών από δύο έως
τρία μαθαίνουν να συνδέουν τις λέξεις με τα σχήματα των αντικειμένων και όχι με
το μέγεθος ή την υφή τους. Έτσι τα μικρά παιδιά μαθαίνοντας τη λέξη μπαλλα μετά
συνδέουν όλα τα στρογγυλά αντικείμενα με τη λέξη αυτή (ανεξαρτήτου μεγέθους ή
υφής).
Όσον αφορά τους σκύλους, παλιότερες έρευνες ανέφεραν ότι συνδέουν τις λέξεις με
κάποια συγκεκριμένη κατηγορία ή δραστηριότητα όπως για παράδειγμα με τη λέξη
παιχνίδι.
Σε αυτή τη νέα μελέτη, οι επιστήμονες με τη βοήθεια του Gable, ενός πεντάχρονου
Border Collie βρήκαν ότι μετά από μια σύντομη περίοδο εκπαίδευσης, ο σκύλος
κατάφερε να συνδέσει το όνομα ενός αντικειμένου με το μέγεθος του με αποτέλεσμα
να μπορεί να εντοπίζει στη συνέχεια και άλλα αντικείμενα παρόμοιου μεγέθους στα
οποία είχε δοθεί το ίδιο όνομα.
Ακολούθησε παρόμοιο πείραμα και ο σκύλος κατάφερε να συνδυάσει ένα όνομα ενός
αντικειμένου με την υφή του αλλά σε αυτή την περίπτωση ο σκύλος δεν μπορούσε να
συνδυάσει ταυτόχρονα σχήμα και υφή αντικειμένου.
Το πόρισμα των επιστημόνων είναι πως οι σκύλοι χρησιμοποιούν διαφορετική τεχνική
απομνημόνευσης, κατανόησης, αντίληψης των αντικειμένων αλλά και εννοιών γεγονός
που το αποδίδουν στην διαφορετική εξελικτική ιστορία των δύο ειδών.
Επομένως την επόμενη φορά που θα δώσετε την εντολή στο σκύλο σας να σας φέρει
την μπάλα να ξέρετε ότι για το σκύλο σας μπορεί να σημαίνει πολλά παραπάνω.
Δείτε εδώ την εργασία: Word Generalization by a Dog (Canis familiaris): Is Shape
Important?
Πηγή: diagnovet
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου